Pyre

Supergiant Games vor lansa un joc nou în 2017

Bogdan Plăcintescu, editor UDC

12 februarie 2017

Supergiant Games, studioul indie care a creat Bastion și Transistor, vor lansa un joc nou în 2017 – Pyre. Acesta va fi un RPG (role-playing game) care se va centra asupra unui ritual asemănător unui joc sportiv trei versus trei.

Trailer-ul jocului

Echipa de la Supergiant a lucrat cu mare plăcere și pasiune la lumile din Bastion și Tranzistor, dar a realizat că amândouă jocurile au foarte puține personaje în ele. Greg Kasavin, scriitorul și designerul de la Supergiant Games, a spus ca de data asta au vrut să aibă o multitudine de protagoniști cu care jucătorii să poată empatiza și cărora să le poată influența destinul pe durata unei călătorii mărețe.

„Am vrut ca miza poveștii să fie mare,” a adăugat Kasavin, „dar nu genul de luptă pe viață și pe moarte care apare atât de des în jocuri, astfel încât personajele să trebuiască să își revină după eșecuri, iar jocul și povestea să poată continua chiar dacă jucătorul a pierdut o confruntare. În felul acesta experiența pare mai verosimilă și se focusează mai mult pe relațiile dintre personaje.”

Exilații pe care îi întâlnește jucătorul

supergiantgames.com

Pyre îl pune pe jucător în rolul unei persoane care a fost exilată într-un tărâm sterp pentru că știe să citească. După ce se întâlnește cu alți exilați află că, pentru a reuși să scape, trebuie să participe în mai multe ritualuri magice cu aceștia – și din fericire ei sunt în căutarea unei persoane care poate citi. Ritualurile au forma unei competiții trei versus trei, împotriva unui grup care are același scop ca echipa jucătorului – să scape din exil.

„Analogiile cu sporturile și competițiile au devenit foarte intrigante pentru noi din mai multe motive” a spus Kasavin. „Genul acesta de competiții poate evidenția atât lucrul în echipă cât și realizările personale, iar alteori le pot pune în conflict unul cu altul. Competițiile au propriile lor reguli complexe, care trebuie învățate și acceptate, dar care uneori pot fi ocolite. Iar cei care pierd competițiile de obicei trebuie să-și înfrunte eșecul și să găsească o modalitate de a trece peste el.”

Începutul unei lupte ritualice

supergiantgames.com

Din moment ce eșecul este una din temele cele mai importante din Pyre, jocul nu se termină dacă pierzi într-o confruntare, așa cum se întâmplă în majoritatea jocurilor. Fie că reușești sau eșuezi, personajele își continuă drumul până când povestea lor va ajunge la un sfârșit, într-un fel sau altul. Asta înseamnă că povestea se ramifică în funcție de alegerile pe care le fac jucătorii, ceea ce a însemnat multă muncă pentru Kasavin.

„Avem acest țel, de a face un joc în care acțiunile tale pot influența ce se întâmplă cu personajele din jurul tău, așa că părți din poveste trebuie să se ramifice pentru a face acest lucru posibil. Am petrecut o groază de timp scriind diverse variante ale aceluiași eveniment, pe care majoritatea jucătorilor nu o sa le vadă vreodată!”

Imagini din joc

supergiantgames.com

Ce se mai întâmplă cu cărțile
aici și prin lume

La ce filme ne mai uităm și,
mai ales, de ce

JOCURI

Cercetătorii britanici au descoperit că jocurile nu ne prostesc